Ako bude prebiehať váš svadobný deň? To je samozrejme individuálne u každého páru, no základná osnova je podobná a má svoju postupnosť. Pri plánovaní priebehu svadobného dňa myslite aj na dostatočnú časovú rezervu medzi jednotlivými úkonmi, aby ste sa nedostali do časového stresu a sklzu.
Pokiaľ máte najatého svadobného koordinátora, zostavenie časového rozvrhu svadobného dňa by malo patriť k náplni jeho práce. Ak je to na vás, nezabudnite si plán zostaviť sami. Vyhnete sa tak zbytočným časovým prestojom, zmätkom a najmä správne zostavený časový harmonogram umožní vám a vašim hosťom mať z vašej svadby skutočný zážitok.
Ak ste stratená a neviete ako začať, ponúkame vám malú pomoc.
Zozbierajte si informácie a odpovedajte si na základné otázky
Kedy začína svadobný obrad? Ako dlho pred musíte byť na mieste obradu? Koľko trvá svadobný obrad.
Kedy začína svadobná hostina? Koľko chodov sa bude podávať? Pohostenie sa zabezpečuje formou cateringu?
Ako ďaleko od seba je miesto svadobného obradu a miesto svadobnej hostiny?
Budú sa hostia premiestňovať spoločným autobusom alebo individuálne?
Kde budú ubytovaní svadobní hostia? Odkedy sa môžu ubytovať? Kedy musia uvoľniť izby?
Zabezpečuje vizáž, make-up a účes jedna osoba alebo nie? Prídu ku mne domov alebo musím ísť do salónu?
Kto vyzdvihne kvety? Čo všetko je v balíčku služieb fotografa/kameramana? Fotí len obrad, hostinu, tanec alebo aj prípravy.
Aký je program svadobnej zábavy, otvorenie zábavy, prvý tanec, zvyky, hry?
Zdroj obrázku: bridesonbudget.com
Táto fáza je najmä o komunikácií s jednotlivými dodávateľmi svadobných služieb a to vrátanie miestneho úradu či fary, prevádzkovateľa reštaurácie, hotela, fotografa, kaderníčky či svadobnej agentúry. S podobnými akciami majú svoje skúsenosti, preto sa pýtajte na ich rady a odporúčania.
Pridajte časový plán
Keď máte fakty pozhŕňané, poskladajte ich do logickej časovej mozaiky. Môžete si stanoviť medzník, akým je napríklad čas svadobného obradu, ktorý je pevne stanovený a podľa neho sa orientovať, a zoradiť činnosti podľa toho, ktoré mu budú predchádzať a ktoré budú nasledovať.
Ak sa neviete pohnúť, skúste použiť ako vodítko náš všeobecný časový plán.
Ráno si doprajte aj kvalitné raňajky, aby ste mali dostatok energie na všetky svadobné povinnosti. Príchod kameramana a fotografa si dohodnite podľa toho, či chcete mať na kamere zachytené aj prípravy, maľovanie, česanie a obliekanie.
8:30 Čas na kaderníčku a kozmetičku.
10:00 Vyzdvihnutie kvetov a kytíc pre nevestu a družičky.
12:00 Odobierka nevesty.
14:30 Postupné zhromaždenie svadobných hostí na mieste konania obradu.
15:00 Príchod nevesty a začiatok svadobného obradu. Dĺžka svadobného obradu bude závisieť od toho, či pôjde o civilný alebo cirkevný sobáš.
15:30 – 16:00 Po skončení svadobného obradu nasledujú gratulácie a prijímanie kytíc. Popri tom treba gratulantov pohostiť nachystanými pagáčikmi, koláčmi a nápojmi.
16:15 – 16:50 Presun a zhromaždenie hostí na miesto konania svadobnej hostiny.
17:00 Príchod novomanželov. Nasleduje tradičné rozbíjanie taniera a prenesenie nevesty cez prah.
17:30 Začiatok svadobnej hostiny. Prednesú sa príhovory a prípitok a nasleduje večera.
19:00 Po večeri novomanželia otvoria svadobnú zábavu prvým tancom a pokračuje sa tancom s rodičmi. Postupne sa pridajú svadobní hostia.
Ďalší program môže prebiehať striedaním tanečných kôl s plánovaným programom, podľa toho, aké tradície chcete na svadbe mať. Ak máte na svadbe Starejšího, bude sa starať o zábavu a priebeh programu on a organizovať svadobných hostí na jednotlivé aktivity. Medzi tradičné aktivity patrí premietanie fotiek páru, čepčenie, sťahovanie podväzku, svadobný milionár, tanec pre nevestu či únos nevesty.
Krájanie svadobnej torty si môžete naplánovať okolo polnoci alebo ju pokrájať skôr a ponúknuť po večeri svadobným hosťom ku káve.
24:00 Hádzanie svadobnej kytice
00:00 Prezlečenie novomanželov do popolnočných šiat a voľná tanečná zábava do rána bieleho.